tirsdag den 5. marts 2013

DAG 4 - 8, NEW SOUTH WALES

26. februar - 2. marts

Mathias:
Det er faktisk virkelig rart at komme ud af byerne og ud i naturen, hvis man kan putte det sådan.
At det regnede 3 dage i træk var ikke et problem for mig. Vi blev lidt våde, når vi skulle lave mad, men ellers brugte vi jo bare tiden på at køre op ad kysten til nogle (forhåbentlig) mere spændende områder.
Det eneste problem jeg har med det her klima og det her land, er de konstante myggestik. Det er virkelig til at blive skør i hovedet af!

Frederikke:
Jeg var ved at miste tålmodigheden efter 3 døgn med regn og absolut kedelige, monotone byer (domineret af shoppingcentre med aircon).
Men da vi fandt ud af, at vi bare virkelig skulle længere nordpå, viste det sig jo også at blive bedre.
Jeg havde troet at der var noget at se nærmest for hver kilometer vi kørte... sådan er det dog ikke!
Men jeg synes vi har set nogle super flotte landskaber.
Jeg har sågar børstet tænder med en kænguro ved siden af mig - på en rasteplads. Eneste spændende tandbørstning i hele mit liv!


A: Sydney - B: Manly Beach - C: Gosford - D: Newcastle - E/G: Port Macquarie - F: Oedemark
H: Kempsey - I: Ballina Beach Village, Dolphin Bay - J: Arts Factory Lodge, Byron Bay
Vi har indtil videre tilbagelagt 1075 km plus det loese. Vi har siddet i vores i noget naer 20 timer.
FØRSTE STRANDBESØG:
Manly Beach


Frederikke:
Lige uden for Sydney fandt vi Manly Beach. Den minder meget om Bellevue Strand ved Charlottenlund. Det blæste, da vi var der og vi havde givet 5AUD (36 DKK) for at parkere i en time, men det var ligemeget... det var dét vi ville og det var dejligt!



Mathias:
Årh, det var dejligt... det var bare dejligt!


AUSTRALIAN REPTILE PARK:

Frederikke:
Årh, jeg synes det var fedt at vi gjorde det så tidligt på vores tur.
Det var en lille park - stille og rolig. Bygget op i vild natur, så det var ret autentisk.
Der var heller ikke voldsomt mange mennesker.
Og så fik vi ligesom slået det basale dyreliv hernede på plads.
Jeg elskede de nuttede dyr (læs; koala og wombat) ... og så fik jeg en ny bedste ven <3

Mathias:
Det var sgu en hyggelig dag - bare at gå og tuller med en masse mærkelige dyr.
Dagen startede godt ud, da jeg fandt ud af, at de hidsige måger der fløj over os, slet ikke var måger, men virkelig flotte papegøjer.
PS: De kan på ingen måde lave hotdogs i Australien!
Papegøjer, som hyggede med os ved morgenmaden


Frederikke's nye bedste ven



EN GLÆDELIG NYHED:



Vi har fået sol og varme igen. Det regner lidt om natten, men det generer ikke.
Have fun, you guys

// Mathias og Frederikke - AndTheCrew

Ingen kommentarer:

Send en kommentar